كفاية زيف

هل شدوت بهذه الكلمات من قبل؟ : لست لذاتي .. بل ها حياتي ملكك،وانا لك كلي بجملتي، و كل الحياة ملك لك ..؟ في جلسة اعتراف وتوبة وجد المرنم ان كلماته التي تعبر عن تكريسه لله لا تمثل حياته اللحقيقية التي بها الكثير لنفسه ورغباته، فكتب هذه الترنيمة الرائعة تعبر عن اعتراف شجاع ورغبة صادقة  للكثير من المؤمنين

انتظر من فضلك .. سيظهر الفيديو هنا

المرنم : مينا جميل

كلمات الترنيمة
1 – نبع من قلبي دمعة للسما علي شرنا
ولقتني في قلبي بصرخ أول الخطاه أنا
دا حنا بخطيه واحده إتشوه كل جمال هنا
و لحد النهاردا بنرجع تاني نعيش لنفسنا

قرار
ما كفايا فتور ما كفايا شرور يوم طالع و يوم نازل
ماكفايا زيف حاطط قناع و الصدق ضاع فين الفاصل
حب ذات خد و هات و دوافع لسه بتفاصل

ما كفايا غيره ظنون شريره بطرق العالم نتواصل
ما كفايا وعود لله بتدوب و لا في تغيير باديء حاصل
حب ذات خد و هات و دوافع لسه بتفاصل

2 – وعدتك أعيش لمجدك لكن لسه بعيش لي
فاكر ينفع أعيشلك و أنا لي نصيب في
أنا جايلك بعترفلك إحرق كل أنانيه
أنا عايز أعيش لمجدك عايز أعيش في الحريه
ما الخطوة البسيطة التي يمكن أن تقوم بها الان لتعيش للمسيح
________________

ما الخطوة التي يمكن ان تقوم بها الان لتعيش مكرساً اكثر لله في السر قبل العلانية؟